palsternackan

torsdag:
Jag och Klara tog med oss cyklarna på bussen till Borrby idag. Tidigare har vi åkt bil mellan Borrby och gården, men nu skulle vi alltså cykla den här sträckan och det var betydligt längre än vad jag hade föreställt mig. Sen jobbade vi med palsternackorna hela dagen, fasade för hemfärden och timmarna sniglade sig fram. När det äntligen var dags hade vi medvind i cirka fem minuter och de resterande femton var fasansfulla! Har aldrig känt en sån motvind.

fredag:
Idag blev det bilskjuts och vi var evigt tacksamma för detta. Jobbade bara sju timmar men kändes som tio trots att det var mindre än vanligt . Vid halv två kom Anton med bilen och sen åkte vi, AnnSofie och Klara till Borrby Strand. Det måste vara den finaste strand jag varit på. Fantastiska vågor, vindsurfare och kullar så man kunde ligga i en egen liten håla. Dessutom var vattnet så varmt och fint att jag nog var i en halvtimme i alla fall.

Efter detta åkte vi hem till AnnSofie för att skriva en packlista till Bornholm. Jag och Klara var dödströtta och skrattade hela tiden, men ja, det var ju kul i alla fall! Sen åkte vi inte till Ica Kvantum/Lidl och införskaffade en del förnödenheter till resan. Övernattade sen hos pappa. Jag somnade tjugo i tio, helt slut.

lördag:
Uppvilad steg jag upp vid tiotiden. Åt en fattig frukost och sedan begav Klara och jag oss till Bo Ohlsson för att hitta en keps som skydd för min flådda hårbotten. Det blev en röd adidas. Den var ful men jag skulle nog inte kunnat hitta någon snyggare för jag har altid haft väldigt svårt för just kepsar. Inte på andra, bara på mig själv.

Sen tog jag tåget till Simrishamn för att möta upp Caroline i hennes fina lilla butik. Sedan körde vi till stranden men det var inte särskilt skönt där så vi låg där en stund och sen låg vi en stund vid Saltsjöbaden på vägen hem.

På kvällen blev det Donna Gina och Barabar.

söndag:
Idag blev det en heldag på stranden med C:et. Har dessutom varit i Skurup och hämtat tältet av snälla Louise som var underbar och kom och lämnade det vid stationen. En kvart där sen tog jag tåget hem igen. Kvällsmat, sen nu sitter jag här med lite lätt ångest över morgondagens arbete. Har dessutom fått någon slags reaktion av palsternackan så har fått utslag som kliar frenetiskt. Nu ska jag i alla fall gå till Konsum och handla tunnbröd, slapp-tv sen.

dag två

Träningsvärk på träningsvärk... begynnande bonnabränna... men endast två arbetsdagar kvar och på fredag slutar vi tidigt och drar till stranden om vädret tillåter!

puh!

jag är alldeles slut!

positiva måndag

idag vaknade tolv och fann ett sms från Ann-Sofie där hon erbjöd mig jobb på hennes arbetsplats i Borrby. Alltså blir det uppstigning kvart i sex imorgon och 06.23 ta buss 570. Sedan åker vi in till Ystad vid tretiden för att kolla upp lite saker och dessutom köpa cykelbiljetter till vår cykelsemester som vi ska på nästa vecka. Då bär det av till Bornholm! Ska bli skönt med ett avbrott, trots att jag hittills mest har latat mig.

En tuff och lång imorgon alltså men imorgomkväll får jag alltså träffa min kära Nermina igen. Vi ska promenera och ha filmmys vilket alltid är trevligt.

Snart durham county, sen läggdags antagligen.

helg

Öja igår med Curry. Kuuuul! =)

M<3

Pilgrims  tag tre betala för två drabbade min plånbok som redan ekade ganska tomt. Sen hittade jag ett piffigt linne och inget mindre än en boxarpenna som var grymt komisk!

Willys nu, sen utgång ikväll :)

talk

idag har jag fått en del sagt. Borde kanske fört det på tal själv men det blir ju aldrig som man tänkt sig. Men detta var bättre än tystnad i alla fall.

Idag var pappa och syster Malin inne på lunch. Sen gick vi & hund och tog en glass vid terminalen och vinkade sedan av dem vid bussen. Senare blev det lite båsmys med C, som jag inte hade träffat på evigheter..

I alla fall är jag lagom uttråkad nu. Tråkigt väder. De flesta jobbar, jag känner mig hängig och min allra finaste vän är bortrest ett tag till och det gör mig lite småledsen. Vi ska ta igen våra förlorade dagar och ha roligare än aldrig förr. Imorgon tänker jag ringa Ann-Sofie och prata lite om Ven.

<3Miss you N

NARNIA

Idag har jag varit på bio med Annse & Louise vilket var mycket trevligt! =)

Hundpassningen började dessutom idag. Den lilla parveln är så söt!