jisses

Kom hem ifrån Bornholm idag, en resa jag aldrig kommer glömma.
Vi började med att campa utanför Rønne en natt. En riktigt mysig camping med tre minuter till stranden och fem till stan. Sen började vi cykla. Det var sjukt varmt, kullar och tog inte stopp förrän fyra timmar senare då vi nådde Dueodde.

Nästa dag latade vi oss som bara den och solade, vilket resulterade i att jag brände låren. Jättemysigt att cykla med det sen. Stannade iaf en natt till och sen begav vi oss mot Nexø, cirka 12 km till. Ville gå ut och äta men fanns inte mycket till restauranger, ville gå ut och dansa men det enda stället, som hette fredags bar, var bara öppet på lördagar ironiskt nog så våra planerade två nätter blev bara en och så tog vi bussen tillbaka till Rønne och denna underbara camping!

På kvällen var det tursamt nog en rockkonsert bredvid campingen så vi tog varsitt glas malibu och begav oss dit. Mycket trevligt med Rammstein Jam.

På söndag träffade vi ett gäng killar som kom från Köpenhamn och vi beslöt oss för att slå oss samman denna blåsiga afton. Blev malibu, öl, mycket cigaretter och ringen (som jag tvingade mig till)! Till sist badade vi och jag måste säga att temperaturen i vattnet var underbar! Kunde dock inte sova så som vinden ven och drog i vårt tält. Sen fick vi oss dessutom en trevlig överraskning morgonen efter, då vårt innertält förvandlats till en smärre insjö som våra prylar badade i.

Måndag skulle varit vår avfärdsdag men kvinnan i receptionen meddelade oss att vår färja var inställd så det var bara till att åka och handla mer mat och sen barrikadera sig i glashuset där nog hela campingen befann sig.

På söndagen kunde vi äntligen åka hem. Känns skönt att sitta i riktiga möbler och att få sova i en riktig säng men jag saknar det allt ganska mycket. Det kändes så otroligt befriande och rogivande att sova i tältet och dessutom hade vi det jättetrevligt med människorna vi träffade.

Men back to reality. Imorgon ska jag och Louise agera statister i en ny Wallanderfilm som håller på att spelas in. Spännande! Ska ta med mig min Jerusalem som underhållning mellan tagningarna. Har inte läst i den på ett bra tag nu, så får börja innan jag tappar tråden. Nu ska jag masa mig i säng. Ska upp vid sju och tvätta håret i ett handfat eftersom vårt badrum görs om. Kul. God natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback