Gedenken

Ikväll har jag haft Nermina här. Vi hyrde två filmer, eternal sunshine of the spotless mind och number 23. Den första var väldigt annorlunda, men bra. Man fick sig verkligen en tankeställare. Nummer två var vi tvungna att stänga av för något vi såg i inledningen. Det var helt sjukt! Båda två nästan grät.

I alla fall kom vi in på ett intressant ämne och det är det här med detet, jaget och överjaget. Jag har kommit fram till att mitt överjag handlar väldigt mycket när det kommer till att fatta beslut. Visst, man kan inte alltid bara handla på känsla men samtidigt tycker jag att det är väldigt synd att det ska få styra så mycket som det faktiskt gör. Jag är trött på att ångra det jag gör, ångra det jag inte gör och att tänka på om jag gör rätt eller inte. Men jag antar att det, till viss del, går att ändra precis som så mycket annat. Bara man har viljan till det. Godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback