changes - david bowie

Jag läste i min fina väns blogg om att förändras och ändra uppfattning om saker. Jag tycker personligen att jag har förändrats. Under hela högstadiet och början av gymnasiet lät jag mig trampas på. Jag var väl inte direkt en "utsatt" person. Jag hade massor av fina vänner som jag har skapat oförglömliga minnen med. Men jag hade väldigt svårt för att stå upp för min åsikt och säga ifrån. Under min gymnasietid har detta förändrats. Jag är inte längre samma osäkra person som låter mina vänner trycka ner mig och sätta sig i någon slags ledarposition över mig. För för mig är det inte så vänskap ska vara. Har du en dålig dag? Att trycka ner dina vänner kommer aldrig att få dig att må bättre. Att kommentera någon annans utseende kommer aldrig få dig att känna dig säkrare över ditt.

Allt handlar om ödmjukhet. Våga öppna dig och lägg av med översittarfasonerna. Det enda man får tillbaka på sånt är hat.




Kommentarer
Postat av: Malin

Jag tycker likadant, brau skrivit ;)

Postat av: viktoria

tjooo älsko. attans då, jag som trodde att du spelade sims precis som jag gjorde :) haha, nu är seinfeld bra ja :P haha, ses om ca 1 timme :D

2009-07-15 @ 18:52:18
Postat av: viktoria

ett scrapbooking projekt ska jag dra igång :)

2009-07-19 @ 17:14:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback